sobota 29. septembra 2012

Raviol à l'oeuf mollet

Doma máme veľmi radi cestoviny. Máme však už plné zuby tých klasických omáčok. Reku spravím domáce ravioly a plnku môžem vyrúbať podľa našej chuti. Na druhej strane milujeme aj volské oko. Čo je však na volskom najlepšie? Žĺtko predsa. A prečo teda nenaplniť ravioly vajíčkovým žltkom? :)

Na cesto na domáce cestoviny :
  • 200g múky 
  • 2 vajíčka
  • ½ KL soli
Na plnku :
  • 2 veľké hrste hubov (zoberte čo máte po ruke, ja som dala Girolle- Líšku obecnú?)
  • 1 šalotka
  • 125g ricotty
  • 50g strúhaného parmezánu
  • 50g masla
  • citrón
  • 4 žĺtky

    Príprava:

    Najprv cesto na cestoviny. Zmiešame múku a soľ, vytvoríme malý kráterik a hodíme doň naše vajíčka. Múku postupne zamiešame do vajíčok. Miesime minimálne 5 minút. Mali by sme dostať hladké a elastické cesto. Snažme sa nepridávať vodu, aby malo cesto tú správnu textúru. Taktiež pozor na to, aby bola soľ dostatočné zamiešaná. nechceme pri vaľkaní cesta mať ďubky soli :) Takto super vypracované cesto zabalíme do potravinovej fólie a necháme trochu v chladničke.

    Očistíme si huby - druh, ktorý som použila ja sa neumýva, iba sa očistí, aby nenasiakol vodu, ktorej už má aj tak dostatok. Huby si nakrájame na menšie kúsky a 5 minút opražíme so šalotkou na olivovom oleji. Necháme vychladnúť.


    Vidličkou zmiešame riccotu, zmes šalotky a húb, pridáme citrónovú kôru a ochutíme soľou a korením.

    A naspäť k domácim cestovinám. Cesto si rozdelíme na dve časti. Obe polovice budeme musieť "nahrubo" spracovať na obdĺžnik, aby s nám v mašinke pekne pravidelne vyválcoval :) Cesto si postupne prelisujeme až na úroveň 9 (1 je najhrubšie, 9 je najtenšie cesto). Ja som raz videla v našom francúzskom Masterchefovi slečnu, ktorá si obe konce cesta spojila a prevaľcovala cez mašinu bez toho, aby musela stále vyberať, ľavou-zadnou. Jedna ruka točí kľučkou na mašine a druhou rukou hýbe zápästím tak, že z neho vytvorí také cyklické cesto. Videli ste už niekedy pri umývadlách ten taký uterák, ktorý sa točí dookola? Tak tak nejako ten systém vyzerá :) Keď budem nabudúce robiť cestoviny, natočim a pridám :)

    Vyvaľkané cesto si položíme na pracovný dosku a kladieme naň kopčeky zmesi ricotty. Medzi každý kopčekom si necháme medzeru aspoň 5 cm. V strede kopčeka urobíme kráter (dnes sme v krajine kráterov :) a do každého kráterika jemne vložíme surové žĺtko. Vrch žĺtka trochu posolíme.


    Zo všetkých štyroch strán týchto kopčekov si cesto potrieme rozmiešaným bielkom. Celé zakryjeme druhým cestou a jemne prstami vyženieme vzduch, ktorý sa vytvoril okolo každého kopčeka. Nožom rozkrojíme medzi každým kopčekom a šup máme mega ravioly :). Už stačí iba prstami pritlačiť a spojiť obe vrstvy cesta. Pokiaľ sa bojíte ako toto jemné monštrum hodíte do vody, tak aj tu mám tip: ravioly som si dala na papier na pečenie a keď mi vrela osolená voda tak som celý ten papier zobrala a jemne vložila do vody. Tým pádom som nemusela manipulovať priamo s raviolom. Netreba zabudnúť do vody pridať zo 3 šplechy olivového oleja, aby sa tam cestoviny nezlepili. Tieto ravioly som varila asi iba 2 minúty, odstavila hrniec z ohňa a nechala ešte chvíľu v horúcej vode. 


    Takýto mega raviol stačí podávať s trochou letnej zeleniny - špargľa, cukrový hrášok, zelená fazuľka.  Posypeme trochou parmezánu, trochu kvetov soli (fleur de sel), čierneho korenia a príjemnu degustáciu.

    Print Friendly and PDF

    Žiadne komentáre:

    Zverejnenie komentára