sobota 6. apríla 2013

Cheesecake mascarpone, biela čokoláda a ovocná poleva

V obchode som si nakúpila dve mascarpone po 250g a reku čo s tým. Jeden použíjem na kuriatko a z druhého som chcela vyskúšať môj prvý cheesecake. Speculoos keksíky som už doma mala a k tomu všetkému som chcela pridať trošku sviežosti a tak som pridala ovocnú polevu. Tentokrát mi padlo pod ruku jedno mango a ananás Victoria.
Pre 4 osoby

Rúru si predohrejeme na 150°C.

35g masla si dáme roztopiť na slabom ohni a  medzičasom si podrvíme asi 80g keksíkov Speculoos. Ja ich nemixujem, nechcem dostať múčku. Iba ich vložím do solídneho vrecúška a podrtím valčekom.

Keď je maslo roztopené, odstavíme z ohňa. Do masla prisypeme podrvené keksíky a zamiešame. Touto zmesou vystelieme spodok formy s odnímateľným dnom. Kedže robievam radšej menšie tortičky, ja používam takéto malé kruhy.
Keksíkovú vrstvu pomačkáme dnom pohára a vložíme do chladničky na 10 minút.

250g mascaropne premiešame s 65g kryštálového cukru a 75g smotany. Pridáme 2 vajíčka (ja som dala iba 2 bielka a 1 žĺtko) a 1 polievkovú lyžicu hladkej múky.

Vo vodnom kúpeli alebo v mikrovlnke na slabom stupni si rozpustíme 70g bielej čokolády a pridáme do zmesi mascaropne-smotana. Celú zmes nalejeme do formy, kde už máme speculoos keksíky a vložíme do rúry na 50minút.

Necháme v rúre vychladnúť a môžeme si pripraviť ovocnú polevu.

1 plátok želatíny vložíme na pár minút do studenej vody.
Ja som použila mango a ananás, no výber ovocia nechám na vás.
Takže asi 300g ovocia si rozmixujeme spolu s 30g cukru a dáme variť na stredný oheň. Ja som to celé precedila, kedže mango a aj ananás majú malé vlásočnice a nechala znova zovrieť.
Ovocnú šťavu odstavíme, pridáme citrónovú šťavu a vhodíme vymačkaný plátok želatíny. Necháme roztopiť a vychladnúť.

Keď je poleva vychladnutá, polejeme s ňou cheesecake. Vložíme do chladničky nech poleva stuhne a na druhý deň ochutnáme :)

Ja som mala ešte trošku jabĺčka Granny Smith a podávala spolu s koláčikom. Vyskúšajte, takto je to EŠTE lepšie :)

Print Friendly and PDF

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára