pondelok 10. septembra 2012

Jahňacia pečeň s balsamikovým octom

Nielen móda sa vo Francúzsku mení, menia sa aj stravovacie návyky. Keď tunajší šéfkuchári jedného dňa povedali, že vnútornosti sú dobré, zdravé a lacné, hneď som mala uľahčenú cestu k môjmu nasledujúcemu pokusu- môj drahý nemá dobrú skúsenosť z detstva :(

Na túto výpravu do detstva potrebujete:

- 700 gr jahňacej pečene
- 1 zväzok petržlenu
- 3 strúčiky cesnaku
- 10 cl balzamikového octu
- 50 gr masla
- 3 PL olivového oleja
- soľ a čerstvo namleté čierne korenie

Jahňaciu pečeň si som si nakrájala na tenké plátky, nie na rezance. Cesnak som si nastrúhala na tanieriku.


Všimla som si, že keď cesnak strúham tak ma výraznejšiu chuť ako prelisovaný. Pripravila som si na menšie kúsky nasekaný petržlen. Tieto dve ingrediencie som si zmiešala a "persillade" je pripravená na ďaľšie použitie.

A teraz druhá fáza. Pod dostatočne veľkou panvicou som zapla mierne stredný ohník. Šplech na panvicu trochu olivového oleja a polovicu masla. Maslo by sa bez oleja spálilo, ale nehovorím nič nové. Keď začalo maslo peniť, prihodila som naň plátky jahňacej pečeňe a zrýchla ju 5 sekúnd opiekla. Ešte rýchlejšie ju obrátila, osolila, okorenila a posypala "persillade"- neviem nájsť slovenský názov. Pečeň som znovu obrátila a ochutila.

Pečeň som vybrala na tanier a udržiavala pekne v teplúčku, v rúre na 60°.

Keď bola pečeň pekne v teplúčku, zvýšila som teplotu pod panvicou, pridala veľkú lyžicu "persillade" a poriadne pomiešala. Priliala som 1decko balzamikového octu a nechala vrieť asi minútku. Ak je potrebné tak neváhajte dochutiť soľou a korením. Pridala som zvyšné maslo a 5cl vody a stíšila oheň. Nech to trošku prevrie reku. Takže zase asi minútku a je dovarené.

Pečeň podávame s trochou balzamikovej omáčky a prečo nie s trochou domácej zemiakovej kaše. Dobrú chuť!

PS: Môjmu drahému sa zmenil pohľad na pečeň a takúto výpravu do detstva znovu privíta :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára