streda 10. apríla 2013

Bravčová panenka v bylinkovej krustičke

Minule som videla tento recept na internete, mala som doma bravčovú panenku tak prečo nevyskúšať. Mäsko je nakoniec veľmi mäkkučké, no lahôdka pre tých, ktorí majú radi bylinky.
Kedže ste ma viacerí poprosili o nejaký jednoduchší recept, tak vám ponúkam takúto rýchlovku.

Je to naozaj jednoduché, najprv si pripravíme bylinkovú krustičku. Sandwichový chlebík si rozmixujeme spolu s jedným strúčikom cesnaku v kuchynskom blenderi. Koľko krajcov sandwichového chlebika nechám na vás, to závisí od veľkosti panenky a počtu stravníkov :) Ja som robila polovicu panenky a použila som 2 krajce.

V tomto momente zapneme rúru na 200stupňov a necháme ju predohriať. 

Do blendera prihodíme petržlen, kôpor, bazalku, tymián a rozmarín, najlepšie čerstvé, aspoň prvé 3 :) Všetko podľa chuti, no musíte mať viac byliniek ako chlebíka. Prilejeme 2 PL olivového alebo iného oleja (nie orechový ani žiadny jemu podobný, tieto oleje nemajú radi tepelnú úpravu) a poriadne premiešame.

Bravčovú panenku si osolíme a okoreníme. Do panvice šplechneme trocha oleja a panenku z každej strany opečieme asi 2 minúty, nech sa mäsko zatiahne. Takto opečené mäso vyberieme, natrieme dijonskou horčičou a poriadne poobaľujeme v bylinkovej kruste.

Obalené mäso vložime do nejakého pekáčika a vložte do rúry. Ja som ani nezakrivala a hlavne nepodlievala.

Po 20 minútach mäsko vyberieme, nakrájame a podávame.

Vidíte, aké jednoduché :)

Print Friendly and PDF

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára