streda 2. októbra 2013

Kuracie stehná na spôsob teriyaki

Po nedávnom recepte na bravčové pečené na sladkastej omáčke mi Miška, výborná bloggerka s indickou kuchyňou, poslala link na iný sladkastý recept - teriyaki. Mäso, ryba alebo kôrovce (krevety) sú pred pečením a počas neho lakované omáčkou pripravenou z cukru, sójovej omáčky a ostatných ingrediencií. Takto lakované mäso môžete piecť na špajdli alebo ako ja: horné kuracie stehná, z ktorých som odstránila kožu som piekla v kuse.
 Ingrediencie pre 4 osoby:
  • 8 horných kuracích stehien
  • 1 PL maizeny
  • 60ml vody
  • 2 PL kryštálového cukru
  • 2 PL hnedého cukru
  • 60ml sójóvej omáčky
  • 60ml octu z kvasenej jablčnej šťavy (fr. vinaigre de cidre, ang. cider vinegar)
  • 1 strúčik cesnaku
  • 1/2 KL čerstvého zázvoru
  • 1/4 KL mletého čierneho korenia

Do menšieho hrnca nalejeme všetky tekuté ingrediencie, pridáme oba cukre, maizenu, cesnak, zázvor a mleté čierne korenie. Hrnček dáme na sporák a necháme variť na miernom ohni, kým omáčka nezhustne. Postači je takých 10-12 minút. Samozrejme občas omáčku premiešame.

Z kuracích stehien odstránime kožu a pokiaľ na nich je ešte časť chrbta, túto časť vyrežeme.
Rúru predhrejeme na 190°C, stehná potrieme zo všetkých strán omáčkou a vložíme do pekáča. Ten zakryjeme alobalom a vložíme do rúry. Necháme piecť 25minút, pričom každých 10 minút kuracie stehná omáčkou lakujeme. Po 25minútach alobal odstránima a necháme piecť ešte 15minút.

Ja som ku kuriatku spravila ryžu na póre.

Itadakimasu!

Print Friendly and PDF

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára