štvrtok 10. októbra 2013

Kuracie závitky a mrkvové hranolky

Nepoznám veľa ľudí, ktorí nemajú radi kvalitné a čerstvé hydinové mäso. Hydina je plná proteinov a železa a kedže sa snažím dodržiavať akú-takú športovú úroveň, jedávam ju pomerne často. Dnes som robila kuracie prsia plnené paradajkovou zmesou, dusila na omáčke z karí. V obchode mi pod ruku padla fialová mrkva. Rada testujem nové produkty, veď na svete je toľko chutí koľko je hviezd na nebi :)
Táto fialová fialová mrkva je trochu jemnejšia ako klasická, ale nejaký extrémny rozdiel medzi nimi nie je. Jej najväčšou výhodou je jej farebnosť - v strede je oranžová a zvonku fialová. Ja som robila mrkvové hranolčeky, ale 10minút pred podávaním večere som zistila, že by som sa nedohranolčekovala a dorobila som k závitkom klasickú ryžu.
Ingrediencie pre 4 osoby:
  • 4 kuracie alebo morčacie prsia
  • 250g mrkvy (ak to je ako jediná príloha tak 500g)
  • 2 cibuľe
  • 1 paradajka
  • 1 čili paprička
  • 20cl kokosového mlieka
  • 20cl smotany
  • 3 vetvičky tymiánu
  • 240g ryže (podľa toho, akí ste jedlíci)
  • soľ, olej a olej na vyprážanie
Najprv si pripravíme paradajkovú plnku, ktorá bude musieť pár minút chladnúť.
Paradajku jemne nakrojíme do kríža a na pár sekúnd ju vhodíme do vriacej vody. Paradajku vyberieme a schladíme v studenej vode. Takto sa bude paradajka ľahko lúpať. Olúpanú paradajku rozkrojíme, vyberieme tekutý stred so semiačkami a dužinu nakrájame nadrobno. 

Cibuľe očistíme, nakrájame nadrobno a jednu z nich vhodíme spolu s olejom do menšieho hrnca. Cibuľku pražíme na miernom ohni cca 2min, pridáme nakrájanú paradajku, tymián,, osolíme a okoreníme. Spolu podusíme 2-3 minútky a odstavíme. Necháme vychladnúť.

Ak sú kuracie alebo hydinové moc hrubé, budeme ich musieť otvoriť - to znamená, že ich narežeme z bočnej hrubšej strany po celej dĺžke až do stredu, mäso by sa malo otvoriť ako taká kniha :) No a ak to ešte nestači, trošku ho naklepeme. Posolíme z každej strany a odložíme na chvíľu bokom.
Paradajkovú plnku natrieme na mäso a uzavrieme za pomoci špáratok alebo kuchynskej nite.
Do panvice dáme trochu oleja (ja pridávam kúsok masla, kvôli chuti) a závitky na miernom ohni opečieme z každej strany dozlatista. Pridáme druhú cibuľu a necháme ju chvíľu spolu s mäsom podusiť. Prihodíme karí korenie, prilejeme kokosové mlieko, smotanu a očistenú čili papričku. Premiešame a prikryté dusíme približne 40minút.

Medzičasom si pripravíme klasicky ryžu - na 1 dávku ryže, 2 dávky vody - a mrkvové hranolčeky.

Ja som použíla klasickú mrkvu a fialovú mrkvu:
Mrkvu očistíme, nakrájame na hrubšie pásiky po dlžke a tieto pásiky na tenšie hranolčeky. Nakrájajte ako sa vám bude dať :) Hranolčeky vhodíme do vriacej vody a obvaríme asi 4minúty. Scedíme, hranolčeky osušíme a vhodíme do horúceho oleja na vyprážanie a pražíme 5minút. Vyberieme z oleja, vyložíme na sací kuchynský papier a posolíme. Hranolky, či už zemiakové alebo akékoľvek iné sa musia soliť hneď po vybratí z oleja, za horúca :)

No a keď je všetko hotové - závitky v kokosovo-kari omáčke, ryža a hranolčeky, môžeme podávať. Dobrú chuť.

Print Friendly and PDF

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára