piatok 11. októbra 2013

Rizoto z quinoi s tuniakom

Veľmi som sa bála ako bude táto večera pri našom stole zjedená. Bála som, že to doma chutiť nebude (kedže je to pomerne zdravý recept) a že nakoniec zostane veľa zvyškov. Bola som milo prekvapená tým, že hrniec zostal prázdny a to je najlepšie znamenie toho, že chutilo.
Ja som quinou pripravila presne ako rizoto, žiadne osobitné varenie vo veľkom hrnci vody, celý postup taký istý ako na klasické rizoto. Jediný rozdiel je v hlavnej ingrediencii :)
Ingrediencie pre 4 osoby:
  • 240g quinoi
  • 1 cibuľa
  • hrášok (podľa chuti)
  • 10cl bieleho vína
  • 400-500ml zeleninového bujónu
  • 150g tuniaka v konzerve
  • 50g parmezánu
  • olej, soľ, čierne korenie
Pripravíme si zeleninový bujón, samozrejme môžete použiť aj bujón z kocky, ktorý pripravíme do väčšieho hrnca, zohrejeme a udržiavame stále teplý.

Cibuľu očistíme. nakrájame nadrobno a speníme na troške olivového oleja vo väčšom hrnci. Ku spenenej cibuľi prihodíme za hrsť mrazeného hrášku alebo akúkoľvek inú zeleninu (mrkvu, kukuricu...). Necháme spolu 2-3 minúty podusiť. Ku hrášku prihodíme quinou a poriadne premiešame s cibuľou a hráškom. Necháme 1minútu dusiť a podlejeme bielym vínom. Keď sa víno celé odparí, podlejeme naberačkou teplého bujónu a premiešame. Podlievame zakaždým keď sa bujón úplne vyparí. Keď je quinoa uvarená, uvidíte ako sa odlupuje biela šupka od zrnka, no každopádne ochutnajte nech je podľa vášho skusu :)

Keď je quinoa uvarená, pridáme na väčšie kusy nakrájaneho tuniaka a nastrúhaný parmezán. Ja som pridala za lyžicu mascarpone, ale vy nemusíte, ak nemáte.

Dobrú chuť!

Print Friendly and PDF

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára