sobota 29. septembra 2012

Malinové macarons


Mám veľmi rada francúzske sladkosti. Od naších sa líšia tým, že nepozostávajú z ťažkých krémov a podobne. Táto krásna malinovo červená pochúťka je typický francúzsky dezert. Možnosti variácii je nespočetne. Robia sa dokonca aj naslano a určite jedného dňa vyskúšam aj slanú verziu. Zatiaľ postačí jeho sladká verzia, ktorá je po prvý krát technicky náročná, ale ako zakaždým som sa s tým popasovala a nech sa páči výsledok :) Moje prvé 2 pokusy skončili ako placky takže som s pokrokom veľmi spokojná. Nabudúce to bude dokonalé :)



Na malinové macarons:
  • 130gr bielok - precíznosťje veľmi, veľmi dôležitá- bielka nesmú byť čerstvé, ale aspoň 3-dňové :)
  • 210gr práškového cukru 
  • 90gr kryštálového cukru
  • 150gr mandľového prášku - na jemno, jemno namleté mandľe
Na plnku :
  • lesnú zmes ovocia
  • kryštalový cukor
Madľový prášok a práškový cukor by sme si mali pripraviť ako prvé. Madľový prášok preosejeme cez sito spolu s cukrom.

Na bielkovú hmotu budeme sledovať 3 dôležité fázy, aby sme dosiahli želanú textúru. Bielka začneme šľahať veľmi pomaly, s ručným elektrickým šľahačom na nízkej rýchlosti, Nesmie sa však do bielok dostať veľa vzduchu, neideme robiť jemné vzdušné bielka, ale niečo tuhé - v strede mäkké a na povrchu chrumkavé. Keď začnú bielka trochu peniť pridáme kryštálový cukor. Šľaháme až kým sa nebude tvoriť "zobáčik" - čo je zobáčik? Keď z hmoty vytiahnete miešač, mala by sa na jeho konci hmota držať a tvoriť taký prevysnutý špic. Pridáme mandľový prášok+cukor a poriadne, bez strachu, zamiešame sypkú zmes do bielkovej hmoty. Nebojíme sa zbierať hmotu z bokov misky do stredu. Nabudúce natočím video, ak bude treba :) Môžeme pridať potravinové farbivo - nemusím hovoriť akú farbu som použila ja :) Prestaneme miešať, keď nám vznikne lesklá a lepkavá hmota.


Cukrovinárske vrecko si naplníme našou hmotou, v kolmej polohe vytláčame na papier na pečenie našu hmotu v tvare mince. Keď je celý plech nastlaný takýmito mincami, necháme macarons vyschnúť - na suchom mieste, určite neumývajte riad a podobne, inak sa nevydaria. Niekto necháva schnúť 1h, niekto viacej. Keď sa macarons dotknete, nesmú sa lepiť na prst.

Rúru predohrejeme na 150°C a macarons necháme piecť približne 12 minút, podľa veľkosti. Ja už od 10minúty otváram rúru každých 30 sekúnd a sledujem či majú želanú škrupinku. Necháme trochu vychladnúť a odlepíme od papiera na pečenie.

Ja som si urobila domácu plnku - jednoducho som vzala červené ovocie čo som mala doma, šup s ním sa malého hrnca s kopcom cukru a varila, až kým nebolo tak akurát- ani riedke, ani moc husté. V tomto je práve to čaro macarons- môžeme tam dať čo chceme :) Ja som však chcela vyvážiť skladkú chuť škrupiniek s kyslosťou domácej marmelády. Pekný dezertík na uzatvorenie večere :)

Print Friendly and PDF

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára