streda 6. februára 2013

Oeuf mollet frit


Oeuf mollet frit by v preklade bolo niečo ako vypražené vajíčko na hniličku. Na prvý pohľad ma tento nápad nejako nenadchol, ale kamarátka, ktorá so mnou zluskla celovečernú reláciu TopChef (niečo na štýl Masterchefa, ale IBA profesionálny kuchári) ma veľmi pekne poprosila, či by som jej toto chrumkavé predjedlo nespravila: A pre mňa je každá takáto výzva potešením.

Napokon som všetkých 5 vajíčok zvládla a boli sme všetci tak prekvapení chuťou, textúrou a všetkým dokopy, že mi nedalo sa nepodeliť s receptom.

Ingrediencie:

pre 5 osôb
  • 5 vajíčok bio
  • 5cl octu
  • šalátová misa plná studenej vody / ľadu
  • tanier so strúhankou
  • tanier s múkou
  • miska s rozmiešaným vajíčkom
  • 50g masla
Šalát:
  • šalát - ja som použila kozlíček (? u nás je to mache)
  • 3KL bieleho balzamikového octu
  • 2KL olivového oleja
  • 2KL pistáciového oleja
  • trstinový cukor 
Na šalát som použila francúzsku mâche. Neviem ako sa to volá po našom, ale vyzerá asi takto.
Zmiešala som olivový olej, domáci pistáciový olej a biely balzamikový ocot. Pridala trochu cukru, osolila a okorenila. 

Vodu s 5cl octu privedieme k varu a pomaly, jemne, napríklad s lyžicou vložíme vajíčka do vriacej vody. Odstopujeme si 4 minúty od boru varu. Vajíčka vyberieme a rýchlo ich vložíme do šalátovej misy naplnenej ľadovou vodou. Tá slúži na to, aby sa vajíčka schladili a zastavila sa jeho tepelná úprava. Aj keď ho totiž vyberiete z vriacej vody, tým, že je horúce ešte stále sa zvnútra varí. Takže rýchlo do ľadovej vody.

Technique oeuf mollet frit cyril lignac top chef - cuisson des oeufs molletsTechnique oeuf mollet frit cyril lignac top chef - écaler les oeufs mollets
Vajíčka teraz jemne a s láskou očistíme od škrupinky, pozor je to veľmi delikátné. Ak je ešte želatínové, ste na dobrej ceste.
Takto očistené vajíčka obalíme v múke, rozmiešanom vajíčku a nakoniec v strúhanke.
Technique oeuf mollet frit cyril lignac top chef - rouler dans farineTechnique oeuf mollet frit cyril lignac top chef - tremper dans oeuf battuTechnique oeuf mollet frit cyril lignac top chef - rouler dans chapelure
Necháme si rozpustiť maslo a vajíčko 1 po 1 vypražíme. Najjednoduchejšie je vajíčko polievať horúcim maslom a moc s ním nemanipulovať pri vyprážaní :)





Technique oeuf mollet frit de cyril lignac top chef - friture de l'oeuf mollet
Print Friendly and PDF

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára