sobota 25. mája 2013

Plnený zajačí chrbát (fotopostup)

Doma veľmi často obmieňam dookola ten istý druh mäsa a tak, keď som videla v obchode celého zajaca, som sa rozhodla pre trochu zmeny. Kedže sme doma iba dvaja, králika som mala na dva krát. Recept na králičie stehná vám nepridávam, lebo čo sa týka kraličieho mäsa, tak ja preferujem mäsko z chrbta. 

Na plnenýc zajačích chrbtoch je komplikované iba vykostenie, ale keď som to zvládla ja, zvladnete to aj vy!

No, ale pre tých, ktorí také niečo ešte nerobili, prikladám návod:



Kosti nevyhadzujeme, použijeme ich na bujón, z ktorého bude omáčka. Do väčšieho hrnca vhodíme cibuľku nakrájanú nadrobno, 1 mrkvu na väčšie kúsky, trochu zeleru, cesnak a kosti. Keď sú kosti zlatisté, podlejeme vodou do výšky kostí, prikryjeme a dusíme na miernom ohni asi 30minút. Keď je bujón dostatočne chutný, scedíme.

Odkostené mäsko môžeme napĺňať plnkou podľa chute - ja som vložila plátok goudy a zmes cibuľe, slaninky nadrobno a šampiňónov opražených chvíľku na oleji. K tomu som pridala sušené paradajky naložené v oleji (samozrejme nadrobno).

Takéto zajačie mäsko môžete naplniť napríklad tapenádou (rozmixované olivy, kapary, ančovičky, strúčik cesnaku a olivový olej) s píniovými orieškami a bazalkou, hydinovou penou (kuracie prsia rozmixované so smotanou na varenie a vaječným bielkom, dochutené muškátovým orieškom a soľou), nadrobno nakrájaným zvyškom mäsa s pečienkou a estragónom alebo špenátovými listami s cibuľkou. Ale to iba ako inšpirácia :)

Plnku zabalíme opatrne do mäska a celý plnený chrbát obalíme plátkom slaninky a zaviažeme (to aby nám slaninka a celé mäsko držalo). Viem, že sa namiesto slaninky používa aj jaterničková kožička, tú je však tažko nájsť (jedine u mäsiara).

Pokiaľ by ste si neveli poradiť s viazaním mäska, prikladám webový link na jedno francúzske video. Netreba vám ani zvuk, stačí iba obraz. (Ono by to bolo tažko vysvetliť cez fotky, video bude lepšie)

link: http://www.marmiton.org/pratique/techniques-culinaires-video-cuisine_farcir-un-rable-de-lapin.aspx

Takto obalené mäsko skrátka opečieme na prudkom ohni, v nádobe, ktorá je vhodná aj do rúry. Slaninka by mala byť dozlatova opečená. Podlejeme troškou bujónu, prikryjeme a vložíme do rúry predohriatej na 180°. Nechala som to prikryté asi 25 minút a nechala som to odkryté piecť ešte asi 10 minútiek. Čas od času som podlievala bujónom a na konci bola krásna a chutná omáčka.

Keď je mäso hotové, odstránime potravinársku niť a mäso nakrájame na medajlónky.

Ja som podávala so zemiakovými plackami, nech to troškú chrumká pod zúbkami :) No a k tomu šalátik.

Dobrú chuť!

Print Friendly and PDF

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára