sobota 1. júna 2013

Diabolské kura (Antílska kuchyňa)

Veď som vám už vravela, že som si zaradila túto farebnú kuchyňu do svojích obľúbených. Minule som robila bravčové líčka na Kolombe, no a dnes som skúšala diabolské kuracie stehná. S ingredienciami by ste nemali mať veľký problém, tak dúfam, že jedného dňa vyskúšate túto pochúťku, ktorá vás prenesie na druhú stranu našej planétky Zem.
Ingrediencie pre 4 osoby:
  • 4 kuracie stehná
  • 1 cibuľa nakrájaná na drobno
  • 2 rozpučené strúčiky cesnaku
  • 30g masla
  • 2 PL paradajkového pretlaku
  • 1 PL omáčky Worcestershire
  • 1 PL Dijonskej horčice
  • 2 PL mangového chutney (čatní)
  • 1/2 KL zmesi 4-korení 
  • soľ a čierne korenie
Ja som doma nemala mangové čatní, takéto polotovary nekupujem, radšej si ich podomácky urobím. Neviem, aké je pravé mangové čatní, ale snáď až taký veľký rozdiel v tom nebude :) A tak prikladám aj recept na mangové čatní, ktoré som použila ja.
  • 1 mango
  • 20cl jablkového octu (cidre)
  • cukor (podľa chuti a chute manga)
  • 3 strúčiky cesnaku
  • 20g zázvoru (sušeného asi 1/2 KL)
  • 2 kvapky Tabasca (alebo jedna chili papričku bez jadierok)
  • soľ a čierne korenie
Mango nakrájame na drobné, drobné kúsky a vhodíme do menšieho hrnca. Pridáme ostatné ingrediencie a dusíme na miernom plameni približne 30minút. Ja som čas od času podliala trošičkou vody, aby sa mi to celé nepripálilo a pekne zmäklo.

No a vráťme sa späť ku diabolskému kuriatku.
V strednom hrnci si necháme rozpustiť maslo. Pridáme nadrobno nakrájanú cibuľku a chvíľu ju opražíme. Pridáme strúčiky cesnaku a po 10sekundách (aby cesnak nezhorkol) pridáme všetky ostatné prísady (okrem mäsa). Prikryjeme a dusíme na slabom ohni dusíme asi 5 minút.

Rúru si predhrejeme na 180°C. Kuracie stehná vložíme do pekáčika a poriadne ich prelejeme udusenou omáčkou. Občas stehná prelejeme omáčkou a pečieme asi 45 minút.

Podávame buď s cícerovým šalátom s paradajkami alebo ako ja, s ryžou.

Dobrú chuť!

Print Friendly and PDF

1 komentár: