nedeľa 8. decembra 2013

Teľací medajlón s gaštanovou omáčkou

Doma moc často teľacie mäso nerobím, ale kamarátka o ňom pred pár dňami tak básnila, že som si povedala, že je čas na zmenu. No a kedže tento druh mäsa robím tak striedmo, rozhodla som sa pre vynikajúci kúsok panenky. Najprv som chcela urobiť pečeň, ale vyhrala to napokon panenka (a to z toho dôvodu, že pečeňou sa nezavďačím každému, s panenkou mám väčšiu šancu :)


Ingrediencie pre 4 osoby:
  • 4 teľacie medajlónky 
  • 10cl bieleho suchého vína
  • 10cl šľahačkovej smotany
  • 70g uvarených gaštanov
  • 150g paštrnáku
  • 250g zemiakov vhodných na kašu
  • maslo
  • olej
  • soľ, čierne korenie
Ošúpané zemiaky nakrájame na menšie kúsky a uvaríme do mäkka v jemne osolenej vode. Paštrnák ošúpeme, taktiež nakrájame na menšie kúsky a uvaríme vo vode alebo v mlieku. Zemiaky a paštrnák spolu popučíme na kašu, pridáme trochu smotany a dochutíme.

 Na panvicu si šplechneme trochu oleja, ja pridávam aj kúsok masla na chuť. Počkáme, kým sa rozpáli a na rozpálenej panvici opečieme medajlónky z každej strany asi 2minúty. Stíšime oheň a krátko dopečieme, čas závisí od hrúbky medajlónku. Vo Francúzsku majú radi, keď je mäso ružové a kedže mi to takto chutí, medajlónky som neopekala príliš dlho. Keď je mäso upečené, vyberieme z panvice, osolíme z oboch strán a necháme ho chvíľku oddychovať, najlepšie na mriežke.

Do panvice, v ktorej sme opiekli mäso, prilejeme biele víno, necháme nech sa trochu vyparí. Pridáme šľahačkovú smotanu a na male kúsky nakrájané uvarené gaštany. Dochutíme a podľa potreby prilejeme trochu smotany.

Ja som k tomu dorobila sladkasté konfitované šalotky, plochú fazuľku a tekvicové guličky (uvarené do mäkka a opečené pár minút na panvici).

Dobrú chuť!

Print Friendly and PDF


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára