utorok 3. decembra 2013

Treska s vianočným nádychom

Tak som opäť po istom čase späť a kedže sme vstúpili do predvianočného času, chcela som vám priniesť malú inšpiráciu na rybku. Ryba je veľmi rýchlo pripravená a tak tento recept zvládnete do 20minút. Žiadne komplikované ingrediencie, žiadne komplikované prípravy, vhodné aj pre začiatočníkov, ale pochutia si aj náročné jazýčky.

Ingrediencie pre 4 osoby:
  • 4x 150g filiet z tresky
  • 60g masla (nie margarínu! :)
  • 50g rozmixovaných medovníkov
  • 33g jemnej strúhanky
  • 17g mandľovej múčky
  • piment d´Espelette - štipľavé korenie
  • soľ
  • olivový olej
Maslo z chladničky vyberieme trochu vopred, nech nám trochu zmäkne a aby sa s ním dalo ľahšie pracovať.
Keď je maslo zmäknuté, vypracujeme z neho sladkastú krustičku a to zmiešaním nasledujúcich surovín: rozmixované medovníky (najlepšie je použiť iba medovníkové cesto bez kôrky, ja som mala veľký hranatý bochníček a tak som odrezala okraje) zmiešame s jemnou strúhankou a mandľovou múčkou, dochutíme soľou podľa chuti.
Pripravenú maslovú hmotu vložíme medzi dva pláty papiera na pečenie a vyvaľkáme ho na hrúbku cca 3-4mm. Vyrežeme z tejto krustičky ´pokrývky´ na vaše filety a necháme oddychnúť.

Rúru predohrejeme na 200°C.

Rybie filety osolíme zo strany mäsa (nie z tej strany kde je koža, ale z druhej :) a posypeme trochou štipľavého korenia.
Panvicu rozohrejeme s trochou olivového oleja a troškou masla. Rybu zrýchla opečieme zo strany kože a po 1-2 minútach odstavíme z ohňa. Filety vložíme do pekáčika idúceho do rúry, strana kože nadol, a prikryjeme pripravenou krustičkou. Pekáčik vložíme do rúry na 7 minút. Ja som podávala s mastenými zamiačikmi, ktoré mi robievala teta a vždy som si na nich tak pochutnala.

Dobrú chuť!

Print Friendly and PDF

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára