nedeľa 23. februára 2014

Tarte tatin na spôsob tartiflette

Chcela som trochu obmeniť klasickú verziu na francúzsku syrovú špeciality Tartiflette. Samozrejme, pokiaľ nemáte syr reblochon, použite iný syr - jedna zlatá česka slečna mi cez internet poradila, že vraj sa reblochon môže nahradiť hermadúrom. Každopádne, je to dobrôtka :) Pri tomto recepte budeme potrebovať kovový kruh, ktorý sa používa na servírovanie.
Ingrediencie pre 4 osoby:
  • 1 cesto pâte brisée (môžete nahradiť lístkovým cestom)
  • 3-4 zemiaky
  • plátky slaniny
  • syr reblochon
  • 1 cibuľa
  • soľ
Zemiaky ošúpeme a nakrájame na plátky hrubé približne 3mm. Ja som použila male zemiačiky grenaille, ktoré som opiekla na panvici a ktoré som samozrejme posolila. Môžete ich však uvariť vo vode, pokiaľ sa vám pri tom nechce stáť :)
Keď sú zemiaky takmer uvarené, odstavíme, prípadne scedíme.

Cibuľu očistíme a nakrájame nadrobno. Opečieme na troche olivového oleja dosklovita.


Na papier na pečenie budeme vrstviť jednotlivé ingrediencie nasledovne:
Do kovového kruhu na úplny spodok naukladáme zopár zemiakov.
Zemiaky prikryjeme opraženou cibuľkou.
Tú prikryjeme kúskami slaninky.

Slaninku prikryjeme plátkami syra.
Postup môžeme zopakovať, až ku hornému okraju kovového kruhu. Dnom pohára tieto vrstvy trochu stlačime a kovový kruh opatrne odstránime.
Takto pripravenú kôpku prikryjeme cestom brisé alebo lístkovým cestom, potrieme vajíčkom a vložíme do rúry predhriatej na 190-200°C. Pečieme dozlatista a podávame s čerstvou zeleninou.

Dobrú chuť!

Print Friendly and PDF



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára