sobota 1. decembra 2012

Prepeličky s kuskusom :)

Prepeličky tak na mňa pekne vykúkali z toho chladiaceho boxu, tak reku nenechám ich tam mrznúť. Pozerala som viacero receptov a napokon som skombinovala viacero. Vlastne som chcela mať chrumkavé mäsko a pritom mať chutnú šťavu na zaliatie kuskusu. Tak nech vám chutí!

Ingrediencie pre 2 osoby:
  •  2 prepeličky
  • 1/2 cibuľe
  • 1 pohár pšeničnej krupice
  • cesnak
  • bobkový list
  • tymián
  • soľ, korenie

Najpracnejšie je to na začiatku, potom ide už všetko hladko. Z prepeličiek jemne vyrežeme prsia a odrežeme stehienka. Zvyšok kostí trochu postískame, nech sa z nich vyvarí čo najviac šťavy. Takto popučené prepeličie kosti opečieme na troche olivového oleja dozlatova. Pridáme cibuľu a ingrediencie na bouquet garni. Zalejeme vodou tak, aby voda prikryla prepeličie kosti. Necháme prikryté dusiť na slabom-strednom ohni asi 30 minút.Po 30 minútach vyberieme prepeličie kosti (mäsko oberieme. škoda vyhodiť:) a vývar precedíme cez sitko. Vložíme späť na sporák.

Pšeničnú krupicu si zalejeme tým istým množstvom vody, nech je celá krupica pod vodou. Nadbytok vody odlejeme a čo najrýchlesie hodíme do couscoussiere - to je nádoba, v ktorej sa má podľa tradičného receptu variť krupica. V spodnej časti sa varí mäso, zeleninka a celá omáčka a jej výpary zase varia krupicu.
Couscoussiere

No každopádne ja toto doma nemám a som zástanca hesla: pomôž si ako môžes a s tým čo doma máš. Takže som použila naparovacie sitko, na ktorom bežne ohrievate parené buchty. Na spodok som si dala kúsok čistej látky, nech mi tie zrnká neprelezú preč. Takto pripravené naparovacie sitko som dala do hrnca s prepeličím vývarom.Prikryjeme. Necháme naparovať 2,5 minúty a poriadne premiešame. Opäť prikryjeme. Po dalších 2,5 minútach opäť premiešame a ochutnáme. Ak je krupica mäkká, odstavíme z hrnca - vývar ešte necháme vyvariť. Krupicu vložíme do misky a zalejeme trochou slaného masla (alebo normálneho masla a nezabudnúť posoliť). Ak sú v krupici hrčky, poriadne premiešame.

Rúru predhrejeme na 200°C. Prepeličie stehienka a prsíčka si opečieme zrychla na panvici. Papierom na pečenie vyložime mriežku z rúry a na papier poukladáme stehienka. Vložíme do rúry na 5 minút. Po 5 minútach pridáme prsíčka a necháme ešte ďalších 5 minút piecť.

Kým sa prepelička dopeká v rúre, zvýšime plameň pod vývarom a necháme ho zredukovať na polovicu.

Stehienka a prsíčka podávame na pšeničnej krupici a pekne zaliate omáčkou z vývaru. Hmmm, fakt vynikajúce chrumkavé mäsíčko a šťavou nasiaknutá pšeničná krupica.

Print Friendly and PDF

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára