utorok 26. februára 2013

Orechovo-karamelové tartelettes

Vynikajúce malé koláčiky vhodné na poobednajšie maškrtenie pri kávičke.


Ingerdiencie na cesto:
  • 40gr mandľovej múčky
  • 1 vajce
  • 80gr masla
  • 80gr práškového cukru
  • 200gr hladkej múky

Ingrediencie na náplň
  • 100gr vlašských orechov
  • 120gr kryštáľového cukru
  • 10cl šľahačkovej smotany
Nazačiatok si pripravíme cesto. Maslo si vybrieme vopred z chladničky, aby trochu zmäklo. Múku si preosejeme cez sitko. Vajíčko si v mise vymiešame s cukrom, až kym nezbledne. Prisypeme múku, prihodíme zmäknuté maslo, mandľovú múčku a štipku soli. Vypracujeme na hladké cesto, obalíme do potravinovej fólie a vložíme do chladničky minimálne na 30minút.

Rúru predohrejeme na 180°C. Cesto vyberieme z chladničky a vyvaľkáme ho na hrúbku 1-2 mm. Hrúbka je fakt dôležitá, ja som nepredpokladala, že sa cesto takto nafúkne, takže sa nebojte a vaľakjte na tenké. Cesto vložíme do formičiek podľa vlastného gusta. Ja mám formy na tartelettes, na tartletky, alebo môžete použiť kovovú vykrajovačku. Ak použijete kovovú vykrajovačku, treba z cesta vykrojiť dno, nechať vo vykrajovačke a boky obložiť cestom. Vložíme na 20minút do chladničky. Z papiera na pečenie si vystrihneme kruh, ktorý vložíme na dno formičiek. Na dno šupneme kuchynské závažia - buď fazuľu alebo špeciálne závažia, ktoré znesú vysokú teplotu. Samozrejme, ak použijete fazuľu, tá sa už nebude dať použiť na varenie obeda :( Takto pripravené tartletky vložíme na 10minút do predohriatej rúry.

Cukor a 2 polievkové lyžice vody si roztopíme na karamel a prilejeme šľahačkovú smotanu. Ja som dala aj štipku soli, nech to má grády. Necháme zovrieť a na slabom ohni variť, až kým nedostaneme hladkú karamelovú hmotu. Karamelom zalejeme tartletky a prisypeme vlašské orechy. Dobrú chuť!

Print Friendly and PDF

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára