sobota 16. marca 2013

Moje Bounty

Jediný, kto nekonzumuje túto pochúťku sú ľudia alergickí na kokosový orech. A kedže v mojom blízkom okolí nikto alergický nie je, mi si domáce Bounty robíme s radosťou. Vyskúšala som mnoho podôb, s maslom, bez masla, taký postup, onaká čokoláda. Zatiaľ som však najspokojnešia s touto jednoduchou verziou.



Ingrediencie:
pre 4-6 jedlíkov

  • sladeného koncentrovaného mlieka
  • 1 čerstvý kokosový orech
  • 200g čokolády na pečenie s minimálne 70% kakaa 

Používam čerstvý kokosový orech, pracne očistený a pracne nastrúhaný. Chuťovo sa to samozrejme nedá porovnať. No mávala som problém s otváraním kokosového orechu, ale problém je vyriešený. Šraubovákom prepichneme 2 alebo všetky 3 oká, ktoré sa nachádzajú na hornej časti kokosu. Kokosovú vodu necháme pomaly odkvapkať do nejakého pohára. Keď je orech prázdny, tupou hranou noža poklepeme po celom obvode kokosu a vložíme do rúry zapnutej na 200°C na pár minút. Takto sa orech očistí veľmi ľahko :)

Takže keď je orech očistený a nastrúhaný, odoberieme z neho 125gr a zmiešame s koncentrovaným sladeným mliekom. Ja som touto hmotou naplnila moje klasické formičky, použijte kľudne aj formy na ľad. Vložíme na 12 hodín do chladničky. Po 12 hodinách preložíme formy do mrazničky a necháme ešte takú hodinku. Keď sú Bounty ako tak zmrazené, rozpustíme si horkú čokoládu na pečenie vo vodnom kúpeli. Ja pridávam 1 PL oleja, aby sa čokoláda leskla. Bounty vyberieme z formy, namočíme do roztopenej čokolády a položíme na tanier s papierom na pečenie. Necháme v chladničke este hodinku, aby čokoláda stuhla. Tieto Bounty budú mať tenkú vrstvu čokolády a vo vnútri budú šťavnaté vďaka čerstvému kokosovému orechu. Pochúťka s 3 ingredienciami.

Print Friendly and PDF

1 komentár: