streda 1. mája 2013

Bravčové na kreolsky spôsob

Kreolskú kuchyňu som dnes skúšala po prvý krát. Tento recept prišiel z jednej z francúzskych zámorskych kolónii, z jedného z tých krásnych ostrovov. Ešte som sa tam nedostala, no ak sa mi podarí sa tam jedného dňa dostať, určite si na ich kuchyni pochutnám. Táto kuchyňa sa mi veľmi zapáčila najmä svojou typickou chuťou (vďaka korenine COLOMBO), ale aj vďaka  nenáročnej príprave. Fotka nie je najkrajšia, no na chuti to nič nezmení :)
V pôvodnom recepte použili bravčovú panenku, no v obchode sa mi nepáčila veľkosť a cena a tak som kúpila bravčové lička (po 1.krát). Musím povedať, že toto mäsko sa na to veľmi hodilo :)

pre 4 osoby potrebujeme:
  • 500g bravčového mäsa (panenka alebo líčka :)
  • 1-2 cibuľa
  • 300g ananásu (z konzervy- budeme zalievať sirupom)
  • 20g masla
  • 100g exotickej zmesi (sušené banány, kokosový orech, hrozienka, exotické oriešky)
  • 2 KL korenia kolombo (vôňou by sa dalo prirovnať ku karí, no chuťovo jemnejšie)
  • soľ a čierne korenie
  • 150ml vody
Cibuľu nakrájanú nadrobno si osmažíme asi 2-3 minútky na oleji+masle. Pridáme bravčové mäso nakrájané na väčsie kusy a sprudka opečieme z každej strany. Keď je mäso zatiahnuté, pridáme na kúsky nakrájaný ananás. Môžeme použiť ananás z konzervy, šťavu dáme bokom, budeme ju potrebovať trošku neskôr. Mäso a ananás ochutíme kolombom, osolíme a okoreníme čiernym korením. Celú zmes opekáme na prudkom plameni asi 8-10minút.

Po 10 minútach pridáme exotickú zmes (sušené banány, kokosový orech, sušené hrozienka, exotické orechy), zalejeme sirupom z ananásu a podlejeme vodou. Stíšime plameň a dusíme približne 40 minút.

Podávamé s ryžou.

Dobrú chuť! :)

Print Friendly and PDF

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára